"מזמן לא באת לבקר אותי" זה מה שאבא של ק' אמר לה בשבת שעברה,
כשהיא הגיעה אליו הביתה.
ק' מאוד נעלבה, כי בעיניה היא מקדישה לו המון.
אם זה בקניות של דברים שהוא אוהב, בליווי לבדיקות וטיפולים רפואיים
ואפילו בבישולים והכנת ארוחות.
"הוא כל הזמן מתלונן, לא חשוב מה אני עושה עבורו" אמרה לי בצער.
"מה את חושבת המטרה שלו בזה? לשם מה התלונות?" שאלתי.
"אהה… אולי הוא פשוט רוצה לראות אותי יותר? לחזק את הקשר בינינו".
"ואם הוא היה מנסח את זה ככה:
את חשובה לי, אני נהנה מחברתך ורוצה לראות אותך יותר"
אז היה לך קל יותר לשמוע אותו? שאלתי
"בטח" היא ענתה, "זה היה משנה לגמרי את המנגינה".

כלי קטן שעושה הבדל גדול: להפוך תלונה לבקשה.

לתרגם את התלונה שלנו לבקשה ברורה, עוזר לצד השני להיענות לה.
השבוע נתתי את זה כטיפ עסקי קצר בארגון שבו העברתי את הסדנה 'טענת נסעת – סדנה לניהול זמן' וגם הצעתי אתגר: שבוע ללא תלונות.
במהלך השבוע, כל פעם שאנחנו לא מרוצים ממשהו, לעצור רגע ולנסח את התלונה כבקשה. אז מי מצטרפ.ת לאתגר?

יש סכנה שיותר לא תתלוננו, ראו הוזהרתם …

Scroll to Top